11 Σημεία

11 σημεία που ο δερματολόγος μας θέλει να γνωρίζετε για την ψωρίαση

Γνωρίζετε ότι η απώλεια βάρους και η σωστή διατροφή μπορεί να βελτιώσουν την ψωρίαση και να μειώσουν τον κίνδυνο άλλων ασθενειών που συνδέονται με αυτήν, όπως είναι οι καρδιακές παθήσεις και ο διαβήτης; Κι όμως είναι αλήθεια. Υπάρχουν διάφορα σημεία που ο γιατρός θέλει να ξέρετε για την ψωρίαση και πώς να την διαχειριστείτε.
Αρχικά πρέπει να αποδεχθείτε ότι η ψωρίαση είναι μια χρόνια αυτοάνοση ασθένεια και θα πρέπει να βρίσκεστε πάντα σε επαγρύπνηση ώστε να την έχετε υπό έλεγχο για να μην απειλήσει την υγεία σας. Σήμερα, οι επιστημονικές γνώσεις σχετικά με την φλεγμονώδη αυτή ασθένεια του δέρματος είναι πολλές και η εξειδικευμένη δερματολογία μπορεί να βελτιώσει θεαματικά την κατάσταση του δέρματός σας και να ενισχύσει την ποιότητα ζωής σας.

#1

Ψωρίαση - διατροφή: ο τρόπος ζωής και διατροφής επηρεάζουν την ψωρίαση

Η απώλεια βάρους (αν είστε υπέρβαροι) και η συμμετοχή σας σε τακτική σωματική άσκηση θα σας βοηθήσει να μειώσετε τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιακής νόσου και διαβήτη, που συνδέονται με την ψωρίαση. Δεν υπάρχει κάτι καλύτερο από ένα κανονικό βάρος – επιτυγχάνεται μέσω μιας ισορροπημένης διατροφής και άσκησης – που να μπορεί να βοηθήσει στην ελάφρυνση του βαθμού σοβαρότητας της ψωρίασης. Έχει διαπιστωθεί ότι κάποιες τροφές που καταπολεμούν τις φλεγμονές μπορεί να βοηθήσουν στη μείωση των εξάρσεων της ψωρίασης, όπως τα φρούτα και τα λαχανικά, τα ψάρια, τα καρύδια, τα δημητριακά ολικής αλέσεως, αλλά και τα μπαχαρικά σαν το τζίντζερ και το κάρυ. Ζητήστε άμεσα τη συμβουλή του δερματολόγου μας για τον τρόπο ζωής και διατροφής που πρέπει να ακολουθήσετε.

#2

Ο πόνος στις αρθρώσεις σας μπορεί να είναι δείγμα ότι πάσχετε από ψωριασική αρθρίτιδα

Υπάρχουν πολλές ασθένειες και παθήσεις που σχετίζονται με την ψωρίαση, η συνηθέστερη είναι η ψωριασική αρθρίτιδα. Μπορεί να προσβάλλει μέχρι και το 30% των ατόμων με ψωρίαση. Πολλοί υποθέτουν ότι οι πόνοι στις αρθρώσεις έχουν σχέση με την ηλικία και όχι με την ψωρίαση. Αν έχετε ψωρίαση και βιώνετε πόνο και φλεγμονή στις αρθρώσεις, πρέπει να συμβουλευτείτε τον γιατρό για να διαπιστώσετε αν σχετίζονται οι δύο προϋποθέσεις. Αυτό θα δώσει τη δυνατότητα στο δερματολόγο να προσαρμόσει καλύτερα τη θεραπεία της ψωρίασης, που ήδη ακολουθείτε.

#3

Η ψωρίαση μπορεί να επηρεάσει τη διάθεσή σας

Η ψωρίαση δεν επηρεάζει μόνο το δέρμα και τις αρθρώσεις σας. Επειδή δεν μπορεί να “κρυφτεί”, μπορεί να σας οδηγήσει σε αμηχανία, πόνο και τελικά σε απομόνωση και κατάθλιψη. Τα άτομα με ψωρίαση, ανεξάρτητα από τη σοβαρότητά της, έχουν διπλάσια πιθανότητα να εμφανίσουν κατάθλιψη, από άλλους που δεν έχουν αυτή τη φλεγμονώδη ασθένεια του δέρματος.

#4

Η ψωρίαση δεν σταματάει στο δέρμα, προχωράει πιο βαθιά

Τα άτομα με ψωρίαση διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο διαβήτη, έλκους και καρδιακών παθήσεων. Η φλεγμονή μπορεί να είναι ο κοινός παρονομαστής αυτών των ασθενειών, όμως ο ανθυγιεινός τρόπος ζωής διαδραματίζει σημαντικό ρόλο. Βεβαιωθείτε ότι επισκέπτεστε τακτικά τον δερματολόγο, ελέγχετε την ψωρίαση με εξετάσεις επανεκτίμησης, ώστε να μην βρεθείτε αντιμέτωποι με ανάλογες καταστάσεις.

#5

Δεν είναι όλοι οι τύποι ψωρίασης ίδιοι

Υπάρχουν διάφοροι τύποι ψωρίασης. Η ψωρίαση κατά πλάκας, με πυκνές κόκκινες κηλίδες στο δέρμα καλυμμένες με αργυρόλευκα λέπια, που συνοδεύονται συχνά από κνησμό, είναι ο πιο συνηθισμένος τύπος. Εμφανίζεται συνήθως στο τριχωτό της κεφαλής, τα γόνατα, τους αγκώνες και χαμηλά στην πλάτη. Άλλοι τύποι ψωρίασης είναι η σταγονοειδής, η ανάστροφη, η φλυκταινώδης και η ερυθροδερμική. Γνωρίζοντας ακριβώς τι είδους ψωρίαση έχετε, θα μπορείτε να είστε βέβαιοι ότι λαμβάνετε την καλύτερη διαθέσιμη θεραπεία.

#6

Λαμβάνετε την καλύτερη διαθέσιμη θεραπεία της ψωρίασης

Πιστεύετε ότι δεν υπάρχει τίποτα περισσότερο που μπορείτε να κάνετε για την ψωρίαση; Κάποιοι προσπαθούν με κρέμες και αλοιφές με μικρή επιτυχία και στο τέλος το μόνο που κάνουν είναι να αποδέχονται την ασθένειά τους. Αντίθετα, υπάρχουν πολλές διαθέσιμες θεραπείες και πολλές άλλες σε στάδια έρευνας. Συζητήστε με τον δερματολόγο για την δική σας περίπτωση.

#7

Δεν είστε μόνοι σας

Η ορατή, επώδυνη ψωρίαση μπορεί να σας κάνει να αισθάνεστε απομονωμένοι και μόνοι. Συμβουλευτείτε άμεσα τον δερματολόγο και μοιραστείτε μαζί του ακριβώς αυτά που σας προβληματίζουν και αισθάνεστε. Για κάθε τύπο ψωρίασης, όσο μεγάλος κι αν είναι ο βαθμός σοβαρότητας, θα σας προτείνει την ανάλογη αποτελεσματική θεραπεία ώστε να βγείτε από το αδιέξοδο.

#8

Η φωτοθεραπεία είναι ευεργετική, η ανεξέλεγκτη ηλιοθεραπεία μπορεί να είναι βλαβερή

Αν η φωτεινή ενέργεια της φωτοθεραπείας στο ιατρείο του δερματολόγου μπορεί να εξαλείψει τις πλάκες της ψωρίασης, οι υπεριώδεις ακτίνες του ήλιου δεν μπορούν να κάνουν το ίδιο. Η φωτοθεραπεία στενού φάσματος που εφαρμόζεται στα ιατρεία IQ Dermatology εστιάζουν στην πάσχουσα περιοχή. Αντίθετα, οι ακτίνες του ήλιου δεν είναι ελεγχόμενες. Μπορεί να προκαλέσουν ένα ηλιακό έγκαυμα, το οποίο μπορεί να οδηγήσει σε έξαρση της ψωρίασης.

#9

Το άγχος επιδεινώνει την ψωρίαση

Το άγχος προκαλεί έξαρση της ψωρίασης. Κάνει τα πάντα ακόμη χειρότερα και η ψωρίαση δεν αποτελεί εξαίρεση. Αν και είναι δύσκολο για κάποιον να σταματήσει τους παράγοντες που του προκαλούν στρες, είναι σημαντικό να βρει τρόπους να το ελέγξει. Ίσως ακούγοντας μουσική, κάνοντας γυμναστική, διαλογισμό, έναν περίπατο στη φύση.

#10

Μην καπνίζετε

Εάν έχετε ψωρίαση, μην αρχίσετε το κάπνισμα και αν καπνίζετε, έφτασε η ώρα να το σταματήσετε. Το κάπνισμα επιδρά αρνητικά σε οποιαδήποτε ασθένεια, ακόμη περισσότερο στην ψωρίαση. Ενισχύει την φλεγμονή, η οποία επιδεινώνει την ένταση της ψωρίασης και παράλληλα αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης άλλων ασθενειών που σχετίζονται με το κάπνισμα. Εάν καπνίζετε, πρέπει να το αναφέρετε στον δερματολόγο για να είναι σε θέση να αξιολογήσει σωστά την δική σας περίπτωση θεραπείας.

#11

Περιορίστε το αλκοόλ

Σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες και επιστημονικές έρευνες, το αλκοόλ είναι σημαντικός παράγοντας ενεργοποίησης της ψωρίασης. Επιδεινώνει τα συμπτώματα και αναστέλλει τη δράση της φαρμακευτικής αγωγής που πιθανόν να σας χορηγείται για τη θεραπεία της ψωρίασης. Βέβαια, ένα ποτήρι κρασί ή μπίρα θα μπορείτε να το απολαμβάνετε με το δείπνο σας. Αρκεί αυτό να γίνεται μόνο περιστασιακά!