Ψωριασική Αρθρίτιδα

Τι είναι η ψωριασική αρθρίτιδα;

Η ψωριασική αρθρίτιδα είναι μια πάθηση που μπορεί να προκαλεί οίδημα (πρήξιμο), ακαμψία ή/και πόνο μέσα και γύρω από τις αρθρώσεις. Επίσης μπορεί να προκαλέσει αλλαγές στα νύχια και γενικό αίσθημα κόπωσης. Η ψωριασική αρθρίτιδα συνήθως επηρεάζει τις περιφερειακές αρθρώσεις, δηλ. τις αρθρώσεις που βρίσκονται πιο κοντά στα νύχια των χεριών ή των ποδιών.

Σύμφωνα με ερευνητικές μελέτες, η καθυστέρηση έναρξης της θεραπείας για την αντιμετώπιση της ψωριασικής αρθρίτιδας μπορεί να οδηγήσει σε μόνιμη βλάβη των αρθρώσεων. Επομένως, η πρώιμη αναγνώριση, η διάγνωση και η κατάλληλη θεραπευτική αντιμετώπιση της ψωριασικής αρθρίτιδας αποτελούν κρίσιμους παράγοντες για την ανακούφιση του πόνου και τη μείωση της φλεγμονής, καθώς και για την αποφυγή σημαντικής βλάβης στις αρθρώσεις.

Τα συμπτώματα της ψωριασικής αρθρίτιδας μπορεί να εμφανιστούν αργά με πολύ ήπια συμπτώματα ή με ταχείς ρυθμούς και να είναι σοβαρά. Η πάθηση μπορεί να εμφανιστεί σε κάποια άρθρωση κατόπιν τραυματισμού. Μερικά από τα κοινά συμπτώματα της ψωριασικής αρθρίτιδας είναι τα εξής: γενικό αίσθημα κόπωσης, ευαισθησία, πόνος και πρήξιμο στις αρθρώσεις, πρήξιμο στα δάχτυλα των χεριών και των ποδιών, μείωση του εύρους κίνησης, πρωινή δυσκαμψία και κόπωση, αλλαγές στα νύχια, ερυθρότητα και πόνος στα μάτια.

Συνήθως η σοβαρότητα της ψωρίασης δεν συνδέεται με τη σοβαρότητα της ψωριασικής αρθρίτιδας. Ένας άνθρωπος που έχει σοβαρή ψωρίαση δεν σημαίνει απαράιτητα ότι θα έχει και σοβαρή ψωριασική αρθρίτιδα. Αντίστοιχα, ένας άνθρωπος μπορεί να έχει πολύ μικρό αριθμό δερματικών βλαβών αλλά να επηρεάζονται πολλές αρθρώσεις λόγω της σοβαρής ψωριασικής αρθρίτιδας.