Χέρια, πόδια με… ψωρίαση!

Η αναζήτηση θεραπείας για την ψωρίαση εξαρτάται από την φυλετική ταυτότητα του ασθενή
Φεβρουάριος 1, 2018
Παιδική Ψωρίαση, Παχυσαρκία και Συννοσηρότητα
Μάιος 3, 2018

Χέρια, πόδια με… ψωρίαση!

Τα χέρια και τα πόδια βρίσκονται σε σχεδόν συνεχή κίνηση. Τι γίνεται στην περίπτωση που έχουν ψωρίαση; Οι ψωριασικές βλάβες, οπουδήποτε κι αν υπάρχουν στο σώμα, είναι πολύ δυσάρεστες και ενοχλητικές, κατά πόσο λοιπόν όταν εμφανίζονται στα άκρα, σε χέρια και πόδια.

Η ψωρίαση κατά πλάκας συνήθως εμφανίζεται στους αγκώνες και τα γόνατα, αλλά υπάρχουν τύποι ψωρίασης που μπορεί να επηρεάσουν τα πέλματα και τις παλάμες. Η πιο ήπια μορφή της ψωρίασης σε αυτές τις περιοχές του σώματος προκαλεί ξηρότητα και φολίδες, ενώ η πιο σοβαρή μορφή φλύκταινες. Ευτυχώς, η σοβαρή μορφή της είναι σπάνια, μπορεί να εμφανιστεί μεμονωμένα και να επηρεάσει μόνο τα πόδια ή μόνο τα χέρια. Ωστόσο, επειδή τα χέρια και τα πόδια είναι περιοχές που δεν αναπαύονται και ταλαιπωρούνται ιδιαίτερα, η αντιμετώπιση της ψωρίασης είναι πιο δύσκολη σε αυτές τις περιοχές του σώματος σε σχέση με άλλες. Σε αυτό συντελεί το γεγονός ότι τα συμπτώματα της ψωρίασης μπορούν εύκολα να ενεργοποιηθούν με τραυματισμό, καθώς τα πόδια και τα χέρια είναι συνεχώς εκτεθειμένα. Και οποιοσδήποτε τραυματισμός του δέρματος με ψωρίαση μπορεί να οδηγήσει σε φλεγμονή.

Τα πιο συνηθισμένα συμπτώματα ψωρίασης στα χέρια και τα πόδια είναι η ξηρότητα, τα σκασίματα, ο ερεθισμός και, στην περίπτωση της παλαμοπελματιαίας ψωρίασης, οι πυώδεις φλύκταινες. Τα συμπτώματα αυτά απαντώνται πιο πολύ στις ενήλικες γυναίκες απ’ ό,τι στους άνδρες καθώς οι γυναίκες ασχολούνται περισσότερο χειρωνακτικά σε δουλειές αλλά και συμμετέχουν σε πολλές δραστηριότητες και ασκήσεις.

Η ψωρίαση χεριών και ποδιών πρέπει να αντιμετωπίζεται ιατρικά με σύγχρονες θεραπευτικές μεθόδους που θα προτείνει ο εξειδικευμένος δερματολόγος. Τοπική αγωγή με κρέμες και αλοιφές σε συνδυασμό με φωτοθεραπεία και ίσως χορήγηση φαρμάκων, είναι η βασική θεραπεία που ακολουθεί συνήθως ένας ασθενής. Σε πραγματικά δύσκολες περιπτώσεις στο πρωτόκολλο προστίθεται η υποδόρια εφαρμογή βιολογικών παραγόντων.

Η φωτοθεραπεία επιβραδύνει την παραγωγή κυττάρων του δέρματος και δρα στα κύτταρα που προκαλούν τη φλεγμονή. Ο αριθμός των συνεδριών που απαιτούνται, εξαρτάται από τη σοβαρότητα της ψωρίασης και μπορεί να πραγματοποιηθεί στο ιατρείο ή στο σπίτι. Η τοπική αγωγή και η χορήγηση φαρμάκων από το στόμα συνδυάζεται με τη φωτοθεραπεία για να ενισχυθεί το αποτέλεσμα. Οι βιολογικοί παράγοντες προτείνονται κυρίως σε ασθενείς με εκτεταμένη ή ανθεκτική ψωρίαση.

Γενικά, όσοι υποφέρουν από παλαμοπαλματιαία ψωρίαση πρέπει να ακολουθούν κάποιους κανόνες που θα κρατούν σε χαμηλά επίπεδα τις εξάρσεις της ψωρίασης και θα διευκολύνουν την καθημερινότητά τους. Αν καπνίζουν, θα πρέπει να το σταματήσουν, όπως επίσης, να περιορίσουν την κατανάλωση αλκοόλ. Να προτιμούν άνετα παπούτσια και να φορούν γάντια όταν χρειάζεται, κατασκευασμένα κατά προτίμηση από φυσικές ίνες. Να διατηρούν χέρια και πόδια ενυδατωμένα, να αποφεύγουν προϊόντα καθαριότητας που δημιουργούν ξηρότητα στο δέρμα, να προσπαθούν να ακολουθούν υγιεινή διατροφή και να πίνουν πολύ νερό.

Comments are closed.